ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

(2020. 06.10. napjától hatályos)

 

 

Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazzák Helanor Pro Kft., mint szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldal, ill. webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, amennyiben Vásárlója, illetve Felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen szerződés elektronikus formában jön létre, a Szolgáltató nem köteles papír alapú szerződést küldeni a Felhasználónak, azonban lehetővé teszi, hogy a jelen szerződés annak elolvasásakor és elfogadásakor saját adathordozójára letöltse vagy kinyomtassa. A Szolgáltató jelen szerződést nem iktatja, a Szerződés magatartási kódexre nem utal, szövege a későbbiekben a weboldalon az ÁSZF menüpont alatt lesz elérhető. A jelen Szerződés távollévők között kötött szerződés, amely a Felhasználó ráutaló magatartásával jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek.

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatos esetleges kérdéseivel az alábbi elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

Szolgáltató adatai:

Neve: Helanor Pro Kft.

Székhelye: 1023 Budapest, Frankel Leó utca 21-23. fsz. 2.

E-mail cím:  info@laneche.hu

Nyilvántartást vezető bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 01-09-988240

Adószám: 23994212-2-41

Tárhely-szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Tárhely.Eu Kft.

Székhelye:  1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. emelet 241.

Levelezési cím: 1538 Budapest, Pf.:510.

E-mail cím: support@tarhely.eu

Cégjegyzékszám: 01-09-909968

Adószám: 14571332-2-42

 

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A webáruházban professzionális kozmetikai termékeket, kozmetikai kezelésekhez alapanyagokat, illetve gyógyhatás készítményeket, kiegészítőket lehet vásárolni. A termékek étkezési célra nem alkalmasak, kizárólag külsőleg alkalmazhatók. 

A megjelenített termékek online, webshopon keresztül, vagy elektronikus levélben, telefonon, illetve személyesen is megvásárolhatók. A termékek az ÁFA-t tartalmazzák. A végösszeg tartalmazza a házhozszállítás díját, illetve a kezelési költséget.

A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jeleníttet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartamáról.

  1. Megrendelés, szerződéskötés lépései

A Vásárló a Lanèche online shopban regisztrált vásárlóként vagy regisztráció nélkül, vendégként vásárolhat.

A Vásárló regisztráció útján személyes ügyfélfiókot hozhat létre. Az ügyfélfiók létrehozásának feltétele, hogy a Vásárló tudomásul vegye és – az erre szolgáló jelölőnégyzetek kipipálása útján – kifejezetten elfogadja az ÁSZF-et, valamint a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltakat.

A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy regisztráció és ügyfélfiók létrehozása nélkül vendégként hozzon létre megrendelést.

II.1. A megrendelés menete

A Lanèche online shopból történő megrendelésre minden nap 0-24 óra között van lehetőség.

A Lanèche online shopban megvásárolható termékek a www.laneche.hu/www.webshop.laneche.hu oldalon tematikusan rendszerezve jelennek meg.

Az adott termékkategóriára kattintva jeleníthetők meg a kategóriához tartozó találatok. A találati oldalon a termék képe alatt feltüntetésre kerül a termék bruttó eladási ára, egységára, a termék megnevezése, rövid leírása és kiszerelése, a termékjellemzők, valamint az esetleges figyelemfelhívó jelzések, feliratok.

A termékre vonatkozó további, részletes információk – így a termék részletes leírása, a termékkel kapcsolatos figyelmeztetések, a termék összetevői, a termék használatával kapcsolatos további információk, a termék gyártójának adatairól kérésre külön információt adunk.

A termék képére, megnevezésére vagy a kosár szimbólumra kattintással, a termékhez tartozó adatlapon (termékoldal) érhetők el.

A regisztrált Vásárló e-mail címe és jelszava megadásával jelentkezhet be a Lanèche ügyfélfiókjába. Vendégként történő megrendelés esetén bejelentkezésre nincs szükség.

A Vásárló a termékeket (kivéve a Sold Out- Elfogyott jelölésű termékeket), a „Kosárba teszem” gombra kattintással helyezheti a kosarába, majd kiválaszthatja a kívánt mennyiséget az adott termékekből. 
Ha a Vásárló folytatni kívánja a vásárlást, a „Vásárlás folytatása” gombra kattintással térhet vissza a főoldalra.

Ha a Vásárló befejezte a vásárlást, a „Kosár” ikonra kattintva indíthatja el a megrendelést, a megnyíló ablakban áttekintheti a kiválasztott termékek listáját, illetve a „Pénztár” gombra kattintva elindíthatja a megrendelést. Amennyiben a „Kosár” gombra kattint, a megrendelés elindítása a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással történik.

A kosár tartalmának ellenőrzését követően a Vásárló a „Vásárlás folytatása” gombra kattintással folytathatja a vásárlást vagy a „Tovább a pénztárhoz” illetve a „Pénztár” gombra kattintással továbbléphet adatai és számlázási címe ellenőrzéséhez mely adatokat – szükség esetén –módosíthat, (ha már van Felhasználói fiókja és be van jelentkezve). A saját fiókba történő bejelentkezést a https://laneche.hu/checkout/ oldalon a „kattints ide a bejelentkezéshez” gombra kattintva teheti meg. A vendég vásárló a „Tovább a pénztárhoz”, vagy „Pénztár” gomb megnyomását követően gombra kattintva léphet tovább személyes adatai és számlázási címe megadásához.

A Vásárlónak a megrendelés elküldéséhez a kötelezőnek jelölt mezőket ki kell töltenie. Meg kell adnia a szállítási címet, valamint a szállítási módot. A Vásárló a szállítást kérheti a számlázási címére vagy megadhat a számlázási címtől eltérő szállítási címet. A Vásárlónak – a megrendelésével összefüggő kapcsolattartás megkönnyítése érdekében – meg kell adnia telefonszámát és e-mail címét.

A Vásárlónak fizetési módot kell választania, amely online banki átutalás, utánvétes fizetés, vagy személyes átvétel lehet. A megrendelés elküldését követően, ha a Vásárló a banki átutalással való fizetést választotta, akkor megerősítő e-mail-t kap, melyben megtalálhatóak az átutaláshoz szükséges adatok és csatolmányként a díjbekérő.  A fizetési mód kiválasztását követően a Vásárlónak lehetősége van arra, hogy áttekintse, ellenőrizze, valamint módosítsa megrendelését és adatait.

A regisztrált és a vendég Vásárlónak is nyilatkoznia kell, hogy tudomásul veszi és elfogadja az ÁSZF-et, az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat, valamint az elállási jogra vonatkozó tájékoztatást. A Vásárló nyilatkozatát az erre szolgáló jelölőnégyzet kipipálásával teheti meg.

A Vásárló a „Beküldés” gombra kattintással fejezheti be a vásárlást és küldheti el megrendelését. A Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy a „Beküldés” gombra kattintással fizetési kötelezettsége keletkezik a Szolgáltató felé.

A Vásárló a „Beküldés” gombra kattintást megelőzően bármikor megtekintheti és módosíthatja megrendelését és adatait. A „Beküldés” gombra kattintást követően a megrendelés és az adatok módosítására már nincs lehetőség.

II.2. A megrendelés visszaigazolása, a szerződés létrejötte

A megrendelés Szolgáltatóhoz történő megérkezése a Vásárló részéről ajánlatnak minősül és ajánlati kötöttséget hoz létre.

A Szerződés elektronikus úton akkor jön létre, amikor a megrendelést a Szolgáltató e-mail üzenet formájában visszaigazolta. A Lanèche online shopban leadott megrendelés Szolgáltatóhoz történő megérkezéséről a Szolgáltató e-mailben automatikus visszaigazolást küld a Vásárló részére, mely tartalmazza a megrendelés részleteit.

A Szerződés alapján a Szolgáltató köteles a megrendelt terméket a Vásárlónak eladni és annak a Vásárló részére történő kiszállításáról gondoskodni, a Vásárló pedig köteles a vételárat, a szállítási és a kezelési költséget a Szolgáltató részére megfizetni és a terméket átvenni.

Amennyiben a megrendelés visszaigazolása a Felhasználóhoz nem érkezik be 48 órán belül, úgy a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól és nem köteles a megrendelt terméket átvenni. Ebben az esetben a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként már megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, ha volt ilyen.

A Lanèche online shopból történő megrendelésnek alsó értékhatára nettó 5000.- Ft (megrendelési minimum).

II.3. A weboldalon feltüntetett árak

A weboldalon feltüntetett árak bruttó árak, az általános forgalmi adót tartalmazzák, azonban a postaköltséget nem tartalmazzák. A weboldalról megrendelhető termékek árának változtatása jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy az árváltoztatás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az árváltoztatás a Szolgáltató által már visszaigazolt megrendeléssel létrejött szerződésben meghatározott termékek vételárát nem érinti, a vételár ebben az esetben a szerződés létrejöttével rögzül.

II.4. Fizetési módok

II.4.1. Banki átutalás: A vásárló a vételárat, a szállítási költséget, és a kezelési költséget az e-mail-ben megadott díjbekérő számla alapján utalja el. Az elektronikus üzenet tartalmazza a számlaszámot, amelyre az ellenösszeget utalnia kell. A rendelés összeállításának megkezdése a Helanor Pro Kft. bankszámlájára történő átutalás megérkezését követően kerül sor.

II.4.2. Utánvét:  A Vásárló a vételárat és a szállítási költséget a küldemény futárszolgálat általi kézbesítésekor a futárnak – készpénzben vagy bankkártyával – egyenlíti ki.

II.5. Számlázás, visszatérítés

II.5.1. Banki átutalás: A számla kiállítása a Vásárló által megadott e-mail címre küldött díjbekérőn szereplő összeg kiegyenlítése után történik meg, 10 munkanapon belül. A számla elektronikus formában a Vásárló e-mail címére kerül kiküldésre és letöltheti a saját felhasználói fiókjából.

II.5.2. Utánvét: A Vásárló a vételárat és a szállítási költséget a küldemény futárszolgálat általi kézbesítésekor a futárnak – készpénzben vagy bankkártyával – egyenlíti ki. A számla kiállítására a vételár kiegyenlítését követően, a futárszolgálat által visszajuttatott összeg megérkezése után történik meg 15 munkanapon belül, melyet a Vásárló az általa megadott email címre kap meg és letöltheti a saját felhasználói fiókjából.

II.5.3.  A számlázás a https://www.szamlazz.hu/ rendszerén keresztül történik, a vásárlónak a számla elektronikus úton email-ben kerül kiküldésre.

II.6. Szállítási módok

A megrendelés során a Vásárló az alábbi szállítási lehetőségek közül választhat:

  • Személyes átvétel: megrendelést követően személyesen az üzletben, készpénzes fizetéssel. .
  • Szállítás a Vásárló által megadott számlázási címre vagy a számlázási címtől eltérő címre.

A Lanèche online shopban feltüntetett szállítási díjak magyar forintban értendők és magukba foglalják az általános forgalmi adót.

A Lanèche online shopból megrendelt termék kiszállítása kizárólag Magyarország területére, létező magyarországi címre történik. A megrendelt termék postafiók címre vagy postahivatalba történő kézbesítésére is van lehetőség.

A házhozszállítást a Szolgáltató a kiszállítás visszaigazolásától számított minimum 2 munkanapon, maximum 10 munkanapon belül biztosítja. A Szolgáltató a kiszállítás megkezdéséről, illetve a szállítás esetleges késedelméről a Vásárlót a megrendelés visszaigazolásától számított 3 (három) munkanapon belül e-mail útján tájékoztatja.

A házhozszállítás alapdíja megrendelésenként bruttó 1950 Ft (ezerkilencszázötven forint). A házhozszállítás díja a csomag méretétől, tömegétől és értékétől függően változhat. Abban az esetben, ha a megrendelés logisztikai vagy technikai okokból több csomagban kerül kiszállításra, a Szolgáltató egyszeri szállítási díjat számít fel. Ha a megrendelés végösszege eléri a 35.000 Ft-ot (harmincötezer forintot), a Szolgáltató szállítási díjat nem számol fel.

A Lanèche online shopban vásárolt termék házhozszállítását a Szolgáltató Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Székhelye: Budapest, 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.Postacíme: Budapest 1540 Cégjegyzékszám: 01-10-042463, a továbbiakban: MPL) közreműködésével végzi.

MPL a küldeményt – a címzésben megjelölt címhelyen – a Vásárlónak, mint címzettnek vagy a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Postarendelet) 9. § (1) bekezdése szerinti egyéb jogosult átvevőnek történő személyes átadással kézbesíti (levélszekrénybe történő kézbesítés kizárt).

Egyéb jogosult átvevőnek minősül

a.) a meghatalmazott [Postarendelet 16. § (1) bek. és 19.§];

b.) a helyettes átvevő [Postarendelet 16.§ (2) és (3) bek.];

c.) az alkalmi átvevő [Postarendelet 15. § (4) bek. és 16. § (4) bek.], valamint

d.) a közvetett kézbesítő [Postarendelet 20. §].

A Vásárló, mint címzett gondoskodik arról, hogy a kiszállítás várható időpontjában az általa megadott címen a küldeményt ő vagy az egyéb jogosult átvevő átvegye.

Házhozszállítási szolgáltatás esetén a Vásárló, mint címzett felelős azért, hogy a címzésben megjelölt címhely (vagy azon belül a címzett, vagy az egyéb jogosult átvevő tartózkodási helye) könnyen és biztonságosan megközelíthető legyen (Postarendelet 14.§).

A Vásárló, mint címzett felelős azért, hogy a címzésben megjelölt címhelyen a címzésben feltüntetett neve/elnevezése megfelelő módon – azaz könnyen és egyértelműen felismerhetően és olvashatóan – legyen feltüntetve.

Amennyiben a címhely (vagy azon belül a címzett, vagy az egyéb jogosult átvevő tartózkodási helye) nem közelíthető meg könnyen és biztonságosan, úgy MPL nem köteles megkísérelni a kézbesítést, ilyen esetben a küldemény kézbesítése sikertelennek minősül. A név/elnevezés nem megfelelő feltüntetése esetén az MPL lehetőség szerint megkísérli a kézbesítést, ellenkező esetben a küldeményt kézbesíthetetlennek minősíti. A kézbesítés során 5 percen túli várakoztatás esetén az MPL jogosult a kézbesítést megszakítani, ilyen esetben az érintett küldemény kézbesítése sikertelennek minősül.

A Vásárló, mint címzett vagy az egyéb jogosult átvevő a küldemény átvételét aláírásával igazolja. Ha a Vásárló, mint címzett a megrendelés során készpénzes utánvéttel történő fizetést választott, úgy az utánvét összegének kifizetéséig az MPL a küldeményt a Vásárló, mint címzett vagy az egyéb jogosult átvevő részére nem adja át.

A Vásárló, mint címzett az átvételkor az MPL kézbesítője jelenlétében köteles megvizsgálni a küldeményt, annak felbontása nélkül. Amennyiben a küldemény csomagolásán külső, látható sérülés található (pl. felbontva vagy deformáltan érkezik), vagy egyéb nyilvánvaló körülmény a küldemény részleges elvesztésére, vagy megsérülésére utal, úgy arról MPL kézbesítője a Vásárló, mint címzett jelenlétében jegyzőkönyvet vesz fel és azt a címzettel aláíratja.

Az MPL a kézbesítést két alkalommal kísérli meg. Ha a küldemény kézbesítése a második kézbesítési kísérlet alkalmával is sikertelen, a Szolgáltató törli a megrendelést és erről a Vásárlót e-mailben tájékoztatja. Ha a Vásárló a törölt megrendelés ellenértékét a Szolgáltató részére már megfizette, a megrendelés törlése estén a Szolgáltató a megrendelés ellenértékét a Vásárló részére visszatéríti.  A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy törölje a Vásárló ügyfélfiókját, ha a Vásárló a megrendelést az általa megadott címen három megrendelés alkalmával nem veszi át.

A kézbesítésre egyebekben a https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf foglaltak az irányadók.

II.7. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

A megrendelések feldolgozása a rendelés pénzügyi ellenértékének megérkezését követően kezdődik el, kivételt képez ez alól az utánvétes fizetés.

Az általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított minimum 2. maximum 10. munkanap, kivéve, ha a Felek eltérően állapodnak meg.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

  1. 8. A megrendelés módosítása, törlése:

 

A megrendelés jóváhagyását követően a megrendelés módosítása, törlése akkor lehetséges, ha azt a Vásárló a Kapcsolat menüpont alatt megtalálható telefonszámon, e-mail vagy postacímen jelzi a Szolgáltató felé.

A megrendelés visszavonása csak a postázás, illetve a futárszolgálat részére történő átadás előtt lehetséges.

II.9. A szerződés megszűnése

A Szerződés megszűnik a Szolgáltató és a Vásárló szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítésével. A Szerződést megszünteti, ha a Szolgáltató vagy a Vásárló elállási jogát gyakorolja.

Ha a megrendelt termék a kiszállítás időpontjában nincs készleten és a Vásárló a hiányzó terméken kívül további terméket nem rendelt, úgy a Szolgáltató törli a megrendelést. Ha a megrendelt termékek közül a kiszállítás időpontjában egy vagy több termék nincs készleten, akkor a Szolgáltató a szállítható termékeket küldi meg a Vásárló részére. A Szolgáltató a nem szállítható termékekről, valamint a megrendelés esetleges törléséről a megrendelés megérkezésének visszaigazolásától számított 3 (három) munkanapon belül e-mailben tájékoztatja a Vásárlót. Amennyiben a Vásárló a nem szállítható termék vételárát már megfizette, azt a Szolgáltató haladéktalanul visszatéríti a Vásárló részére.

II.9. Elállás

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Vállalkozásnak kell tekinteni a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyt.

A fogyasztónak minősülő Vásárló a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szerződéstől,  megrendeléstől.

Felhívjuk figyelmét, hogy tekintettel a jogszabályi kivételekre, kozmetikai termékeink vonatkozásában Ön csak abban az esetben élhet jogszabályon alapuló elállási jogával, ha nem bontotta fel a terméket. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §. (1) bekezdés e) pontja kimondja, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

Elállási/felmondási tájékoztató

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Helanor Pro Kft.

1023 Budapest, Frankel Leó utca 21-23. fsz. 2.

E-mail cím:  info@laneche.hu

Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is:

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Helanor Proi Kft.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (termék megnevezése)

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:

* a megfelelő jelölendő

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Felhasználó elállási nyilatkozatának megérkezését.

II.10. Visszatérítés

Ha a Vásárló a Szerződéstől eláll, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget is.

A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg a sérülésmentes, bontatlan terméket vissza nem kapta. A Szolgáltató nem téríti meg azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.

A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat – a Vásárlót e fizetési mód alkalmazásából adódóan semmilyen többletköltség nem terheli.

Részleges elállás esetén a visszatérített összeg és a Szolgáltató által kiállított helyesbítő számlán szereplő ellenérték között kerekítésből adódóan +/- 1 forint eltérés lehetséges.

II.11. A termék visszajuttatása

A Vásárló köteles a terméket a Szolgáltatónak késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A visszaküldési határidő betartottnak minősül, ha a Vásárló a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt a terméket a Szolgáltatónak elküldi vagy átadja. A termék visszaküldésének közvetlen költsége a Vásárlót terheli.

A Vásárló a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért kizárólag akkor felel, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A Vásárló a terméket a Szolgáltató részére visszaküldheti vagy visszaviheti   Lanèche üzletbe.

A Vásárló a visszaküldéshez tetszőleges szállítási módot (postai utat, futárszolgálatot) vehet igénybe.

A Vásárló a terméket az alábbi címre küldheti vissza:

Helanor Pro Kft., Cím: 1023 Budapest, Frankel Leó utca 21-23.

A Vásárló telefonon illetve email-ben megjelölheti a visszaküldés okát, azonban ennek elmaradása a Vásárló elállási jogát nem érinti.

A Vásárló a terméket – a vásárlást igazoló számla egyidejű bemutatása mellett – visszaviheti az üzletbe. Az üzlet címe: 1023, Budapest, Frankel Leó utca 21-23.

III. Szavatosság és jótállás

III.1. Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

III.2. Kellékszavatosság

Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Vásárló a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

III.3. Termékszavatosság

Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól vagy forgalmazótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó, ill. forgalmazó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  1. a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  2. b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  3. c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A gyártót, ill. forgalmazót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

III.3. Jótállás

Az Helanor Pro Kft. nem vállal jótállást a Weboldalon és a Webáruházban elérhető termékek és szolgáltatások tekintetében, kivéve, ha erre jogszabály alapján köteles, ekkor a jogszabály által kötelezően előírt mértékben vállal jótállást.

  1. Panaszkezelés

IV.1. Szóbeli vagy írásbeli panasz

A Vásárló a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a termék fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Cím: Helanor Pro Kft., 1023 Budapest, Frankel Leó utca 21-23.

Honlap: www.laneche.hu

E-mail: info@laneche.hu

Telefon: +36-30-500-2932 [Hétfő-Péntek 8:30-16:30]

A Vásárló szóbeli panaszát a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel és annak egy másolati példányát, valamint a panaszra adott érdemi válaszát a panasz beérkezésétől számított 30 napon belül megküldi a Vásárlónak. A Vásárló írásbeli panaszát a Szolgáltató a beérkezését követő harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt.

Tájékoztatjuk, hogy panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

IV.2.  Békéltető testület

A Vásárló a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a Szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független békéltető testülethez fordulhat.

A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vásárló a vitás ügy rendezését a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje.

A Szolgáltató a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 36/C. § (1) bekezdése szerinti általános alávetési nyilatkozatot nem tett.

Békeltető testületi eljárás – illetékességi októl függően – az alábbi békéltető testületeknél kezdeményezhető:

  • A Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testületekhez fordulhat.
  • A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetősége a következő:

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtett Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

A békéltető testületek elérhetőségéről és a békéltető testületi eljárásról további részletes információk a www.bekeltetes.hu oldalon érhetők el.

IV.3. További jogérvényesítési lehetőségek

A Vásárló panaszával fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat, illetve a jogvita rendezése érdekében bírósági eljárást kezdeményezhet.

A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.kormanyhivatal.hu/hu oldalon.

Bővebb tájékoztatás a https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/hova_fordulhatok oldalon érhető el.

  1. Adatkezelési szabályok

Részletes adatkezelési tájékoztatónk az alábbi linken érhető el:

Szolgáltató köteles a jelen Szerződéssel kapcsolatban kezelt személyes adatokat a Weboldalon elérhető aktuális Adatkezelési Tájékoztatójának és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kezelni.

  1. Jogszabályi háttér, egyéb kötelező tájékoztatás

A jelen Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései az irányadók.

A Ptk. értelmében fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Vállalkozásnak kell tekinteni a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyt.

A szerződéskötés nyelve a magyar.

Adatbeviteli hibák kijavítása: A Felhasználó a tévesen bevitt adatainak javítását a regisztrációs és a megrendelési űrlapon, a megrendelés elküldését vagy a regisztráció megerősítését jelölő gombra történő kattintás előtt, a megfelelő adat kijavításával végezheti el. A regisztráció megtörténte után regisztrációs adatait a Felhasználói Fiókjában a Felhasználói profilt jelző menüpontban, illetve a szakmai Felhasználói bejelentkezés után a vezérlőpultot jelző menüpontban a szerkesztést jelző gombra kattintva, a téves adat törlésével és a helyes adat megadásával, és a módosítások elmentésével tudja kijavítani. A megrendelés elküldése után a megrendelésben tévesen megadott adatait a Felhasználó az online felületen már nem tudja javítani. A már leadott megrendelések módosítására a II.8. pontban rögzítettek szerint van lehetőség.

A Weboldal és a Webáruház működésének feltételei: A weboldal, ill. webáruház igénybevételéhez internetes kapcsolat szükséges, amelynél a minimum letöltési sebességre nincs korlát, azonban az alacsony sávszélesség korlátozhatja a weboldal sebességét. Az internet kapcsolat biztosítása a Felhasználó felelőssége, erre a Szolgáltatónak nincs ráhatása. A weboldal és a webáruház használatához  böngészőprogram is szükséges, melynek megléte a Felhasználó felelőssége, felhívjuk az Ön figyelmét, hogy a régebbi böngészőprogramok használata korlátozhatja a Weboldal elérését, sebességét.

Alkalmazandó műszaki védelmi intézkedések:

1) az adatok kezelésénél https protokollt használ a Weboldal, így titkosított kapcsolaton keresztül kommunikál a Felhasználó és szerver; 

2) fizetés a fizetést bonyolító szolgáltató saját felületén történik, a Szolgáltatói nem lát vagy ismer meg Felhasználói bankkártya, vagy egyéb fizetéshez megadott adatokat.

Weboldal megváltoztatása: A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a webáruház és a szolgáltatások tökéletesítése érdekében rendszeresen fejlessze és megújítsa a weboldalt, erről szóló előzetes értesítés nélkül megváltoztathatja a Weboldal, a Webáruház és a szolgáltatások formáját és jellemzőit, vagy annak bármilyen aspektusát (véglegesen vagy ideiglenes jelleggel) leállíthatja a Weboldal, a Webáruház és a szolgáltatások (vagy azok bármely tulajdonságának vagy részének) nyújtását anélkül, hogy erről a Felhasználót előzetesen írásban értesítené, továbbá előfordulhat, hogy a Weboldal időről-időre automatikusan letölti és telepíti a rajta végrehajtott frissítéseket.

Kiskorúak (18 éven aluliak) védelme: Felhasználó tudomásul veszi továbbá, hogy a kiskorúak védelmében a Szolgáltató jogosult a Weboldalt korlátozni a kiskorúak tekintetében.

VII. ÁSZF módosítása

A Helanor Pro Kft. fenntartja magának a jogot, hogy jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan megváltoztassa. Az Általános Szerződési Feltételek és annak mindenkori módosítása jelen honlapon történő közzétételekor lép hatályba. A módosítás a Szolgáltató által már visszaigazolt megrendeléseket nem érinti.